Застосунок 112 Ukraine - альтернативний спосіб виклику екстрених служб без мобільного зв'язку
112 — це єдиний номер базової служби екстреної допомоги, за яким одночасно можна викликати 101, 102, 103 та 104. Однак під час тривалих блекаутів мобільний зв'язок інколи зникає, тож аби викликати допомогу українці можуть скористатися новим застосунком, який запустило Міністерство внутрішніх справ — "112 Ukraine". Про це наголосив заступник очільника МВС Леонід Тимченко в ефірі Національного телемарафону "Єдині новини".
"У разі відсутності мобільного зв’язку або мобільного інтернету люди зазвичай шукають альтернативні способи комунікації. Саме таким рішенням є застосунок 112 Ukraine. Він працює від мережі інтернет, як базова служба екстреної допомоги та забезпечує швидкий зв’язок з усіма необхідними службами одночасно. Для роботи достатньо доступу до інтернету — наприклад, у пунктах незламності, відділеннях пошти, магазинах чи інших місцях із Wi-Fi.", — зауважив Леонід Тимченко.
Виклик екстрених служб через застосунок "112 Ukraine" можливий:
● в укриттях, де немає мобільного зв’язку;
● у місцевостях із відключенням електроенергії;
● під час надзвичайних ситуацій, коли мобільні мережі перевантажені або недоступні.
"Ми всі користуємося смартфонами та маємо багато застосунків. "112 Ukraine" варто встановити заздалегідь, щоб у критичній ситуації ви були готові швидко викликати допомогу", — наголосив заступник Міністра.
112 — це альтернативна можливість комунікації, яка доповнює роботу звичних екстрених служб, а не замінює їх. Леонід Тимченко зазначив, що Служба 112 працює 24/7 та повністю забезпечена для безперервної роботи. За час повномасштабної війни система неодноразово проходила випробування масованими ракетними атаками.
Наразі працюють три центри Служби 112 — у Києві, Львові та у Дніпрі. Якщо один центр тимчасово недоступний, виклики автоматично переадресовуються й опрацьовуються з іншого регіону.
“Наразі до “Служби 112" дійсно можна звернутися без наявності мобільного зв’язку. У нас є офіційний державний "112 Ukraine". Важливо завчасно його встановити та пройти авторизацію - це економить дорогоцінний час у критичній ситуаці”, - зазначила Аліна Шевчук.
Комунікаційні центри працюють цілодобово, без вихідних і свят. За словами Аліни Шевчук, на роботу операторів впливають не календарні дати, а безпекова ситуація в країні.
“Святкові дати жодним чином не впливають на роботу “Служби 112”. Впливає саме безпекова ситуація, зокрема масові обстріли”, - наголосила вона.
Тисячі викликів щодня
Щодня комунікаційні центри “Служби 112” приймають від 15 до 17 тисяч викликів, залежно від ситуації в країні. Центральний комунікаційний центр обробляє до 7 тисяч звернень на добу.
Оператори служби оцінюють ситуацію та оперативно скеровують виклики до відповідних екстрених служб - медиків, рятувальників, поліції або інших підрозділів.
Не лише екстрена допомога, а й підтримка
Окрему увагу в “Службі 112” приділяють викликам, пов’язаним із кризовими психологічними станами.
“У нас є виклики, коли людина не потребує з’єднання з іншими екстреними службами, але перебуває у важкому стані. Оператори спілкуються з такою людиною, підтримують її. Для нас дуже цінно отримувати відгуки про врятовані життя”, - розповіла Аліна Шевчук.
За її словами, реагування на такі звернення є частиною загальної місії служби.
“Завдання “Служби 112” - реагувати на екстрені та надзвичайні ситуації з метою забезпечення безпеки життя і здоров’я людей, навколишнього середовища та громадського порядку”, - підсумувала начальник служби.