Тернополянка, виконуючи рекомендації "банківських працівників", перерахувала усі кошти шахраям
Щодня до відділів поліції надходять повідомлення від жителів Тернополя та області про те, що вони стали жертвами шахраїв, втратили всі заощадження, товар чи цінні речі.
У пастці зловмисників опинилася тернополянка. Жінка розповідає, що одного з вечорів їй зателефонували. Невідомий представився працівником служби банку й повідомив, що хтось намагається зламати пароль до її картки, аби зняти всі кошти. Додзвонювач порекомендував одразу зателефонувати на "гарячу лінію" фінустанови. І саме це підкупило тернополянку:
"Я одразу так і зробила, бо всяке може бути. Зателефонувала в банк і автовідповідач мені подякував за звернення і сказав, що до мене зараз перетелефонують фахівці".
У той проміжок часу, коли жінка очікувала на дзвінок з банку, їй подзвонили шахраї. Вони розповіли, що отримали звернення від неї, що розмова зафіксована, а з картки дійсно хтось намагався зняти гроші. Псевдооператори запропонували вихід із ситуації - виготовлення нової банківської картки з перерахунком туди усіх коштів.
" Я зі своєї картки через систему банкінгу перекидала гроші туди, куди вони вказали. Я уточнила у них, що картки не бачу в системі, а вони відповіли, що вона з'явиться як тільки я перекину на неї гроші"? - розповіла потерпіла.
Менеджер з комунікацій ПриватБанку Олександр Жильцов каже, що дійсно, коли на "гарячій лінії" багато дзвінків і немає вільних операторів, автовідповідач пропонує клієнту дочекатися дзвінка від оператора з багатоканальної лінії. Проте ніколи представник фінустанови не випитує конфіденційну інформацію.
"Пам'ятайте, що при жодному телефонному дзвінку працівники банку не уточнюють ваші особисті банківські дані, не просять здійснювати будь-які операції, чи підтвердження в мобільному застосунку, чи динамічний пароль в смс. Якщо такий запит надійшов, це повинно одразу наштовхнути на думку, що спілкуєтеся з шахраями. Кладіть слухавку. Якщо ви вже здійснили якісь рекомендації шахраїв - блокуйте картку. Найкраща рекомендація при таких дзвінках - це зберігати пильність, в жодному разі не розголошувати жодних даних".
Тернополянка, виконуючи рекомендації шахраїв, перерахувала на чужий електронний гаманець з кредитної картки усі гроші. Жінка стверджує, що якби знала алгоритм, за яким працюють справжні оператори фінустанови, на гачок аферистів не потрапила б. Тому вона рекомендує кожному власнику банківських карток ознайомитися з роботою "гарячої лінії" фінансової установи та методом спілкування з клієнтами.
Відділ комунікації поліції Тернопільської області
