Сержант поліції понад три роки служить в органах внутрішніх справ. Коли в Україні стартував проєкт «Служба освітньої безпеки», поліцейський вирішив змінити напрямок роботи та пов’язати правоохоронну діяльність з безпекою дітей.
Волоківський ліцей – один із дев’яти навчальних закладів загальної середньої освіти Буковини, де вже працює інспектор Служби освітньої безпеки. Пройшовши всі етапи відбору та відповідне навчання, з серпня цього року поліцейський Богдан Москалюк закріплений за цим ліцеєм. Тому налаштування комунікації з колективом, учнями та їхніми батьками сержант поліції розпочав завчасно до початку навчального року. Крім цього, правоохоронець ознайомився з паспортом безпеки ліцею, щоб максимально передбачити потенційні ризики у період дії воєнного стану.
– Мій робочий день розпочинається о восьмій ранку. Я оглядаю приміщення школи та прилеглу територію щодо наявності заборонених предметів, які можуть нести загрозу життю і здоров’ю учасників навчального процесу, – розповідає Богдан Москалюк.
Щоранку біля школи зустріти дітей, коли їх підвозить автобус чи батьки. Провести їх через дорогу через пішохідний перехід. Супроводити до класів. І так кожного дня. Ці правила не лише дисциплінують учасників навчального процесу, а й мінімізують ризики для ліцеїстів, переконаний інспектор СОБ.
– Ми разом з педагогами обговорюємо план дій на день, а також те, як запобігти виникненню проблемних питань і вирішити їх негайно. Зокрема, у випадку повітряної тривоги я допомагаю дітям оперативно та без паніки дійти до укриття, нагадую правила поведінки та алгоритм дій під час надзвичайних ситуацій, – каже поліцейський.
Наприкінці робочого дня правоохоронець також перевіряє приміщення ліцею та прилеглу територію. Пильність, увага, поліцейські навички та довірливі відносини з учнями й педагогами дають свої позитивні результати.
– Безпечне освітнє середовище є пріоритетом у моїй роботі, щоб діти могли зосередитись на своїх цілях і меті, – підсумовує Богдан Москалюк.
Оскільки до повноважень інспектора СОБ належить не лише правоохоронна, а також наставницька і просвітницька функції, поліцейський на такій посаді є колегою педагогів та особою, якій однією з перших довіряють діти.
– Незнання законів не звільняє від відповідальності. Тому ми педагоги залучатимемо інспектора СОБ до різноманітних профілактичних заходів, що у майбутньому дасть свої результати, – говорить директор Волоківського ліцею Марін Гуралюк.
– Посада інспектора СОБ у школі під час дії воєнного стану є надзвичайно потрібною і полегшує процес навчання дітей та перебування їх у безпеці. Я як психолог допомагаю дітям навчитися довіряти людині в погонах, – каже психолог Волоківського ліцею Наталія Асевоає.
Правоохоронці створюють безпечні умови навчання дітей у період війни, охороняють безпеку в закладах освіти, дбають про правопорядок і здійснюють превентивну роботу з дітьми. Відповідно до проєкту, ці функції поліцейські будуть виконувати на постійній основі.
Відділ комунікації поліції Чернівецької області